diumenge, 29 de desembre del 2013

Traca final: La Mola

Ara que ja tenia fet el resum del que ha estat aquest nefast 2013 (segur que el morbo us fa llegir el blog el 31), ve el Manolo i la casca. No se li acut una altre cosa que fer un comentari demanant anar a La Mola:

És una fita que cap rider d'Esparreguera ha deixat registrada a cap blog ni a cap web especialitzada, una fita que tant sols està a l'abast de riders professionals, amb cossos esculturals i equipats amb bicicletes d'última generació.

El primer que vaig haver de fer és confeccionar el track. Després de tota una tarda cercant rutes properes a pàgines web especialitzades (GPSies, TraceGPS, Wikiloc, etc.) per fi vaig trobar tres rutes que ens aproximarien a la nostre destinació. Cinc minutets amb el Land i voilà, ja tenia la ruta feta: marcava 27 km i 1100 de desnivell. Ara només calia esperar que els autors de les rutes no fossin trialeros.

Més puntual que mai (a les 8:35), m'he presentat al PIR. Tant sols estaven en Manolo, l'Abelaira, i l'Efren. Que estrany! ahir jo vaig guardar silenci guatsapero per evitar desercions. El Sebas, en Dani i l'Alessandra són els únics que tenen excusa, els altres veuran incrementada la classificació gallinàcea.

Al briefing previ a cada sortida, en Manolo em comentà si em semblava bé allò d'anar a la Font de la Mola i esmorzar, ostres quin greu, m'havia equivocat de destinació. Vaig fer el comentari que tenia una altre mola, que molava més, tot i que a l'Efren li molava més el Cogulló, per allò de tancar el cercle...

Varem prendre la ruta currada, i el cercle que es va trencar va ser el de la càmera de la bike de l'Efren. Per fi podia fer pràctiques mecàniques in situ, però no, i si no us ho creieu mireu la foto:


Xerrant uns i arrossegant-nos uns altres varem arribar als Caus, on en David es va acomiadar. Com el GPS em deia que només quedaven 10 km a destinació l'Efren tot i les punxades continuades al genoll, va decidir de continuar.

Aquí podríem esmorzar un dia, no?

Això és la vista des del trencall de San Salvador de les Espases



L'aifon de l'efren té una modalitat de foto amb lectura dels pensaments, i m'ha passat aquestes dues fotos:



La baixada força ràpida. Aquest rider ja va agafant el tranquillo del que és això de baixar ràpid, i no és per les dues noies que davant nostre obrien camí, o si perquè va estar a punt de prendre una altre ruta.
Els 10 km es van convertir en 20 degut a que la ruta tenia interpolada totes les corbes, segur que l'havien feta amb un Android o un Garmin. Els trams d'enllaç els havia dibuixat sobre plànol, i estaven clavats.

A la carretera de Matadepera vam prendre rumb cap a la Mola. Les primeres rampes suaus, com Can Maçana, però les últimes pitjor que les del Centre Geogràfic, recordaven més a La Bola.




En hem quedat a uns 500 m de can Pobla, però el rellotge del Manolo deia que eren les 13:00 i calia tornar cap a casa. De la tornada tinc fets uns quants vídeos que els penjaré així que els pugui editar.

Tornada en la que l'Efren m'ha demostrat que això d'anar alimentant-se pel camí, es bàsic per tornar en bones condicions. A les baixades els podia seguir, però quan el camí o la carretera s'enfilava...

Els, a partir d'ara, PRO, hem fet això:

Distància: 65 km
Alçada acumulada: 1.575 m
Índex IBP: 134 BYC
Track: aquí

Amb aquesta sortida se m'ha afegit un problema: si amb el ferro que porto, arribo al Cogullò, al Castell de la Pobla, a la Bola de Gelida i a La Mola, quan em compri una en condicions, on haurem d'anar?

Dimarts penjaré el resum del 2013, on he fet un petit anàlisi de tots els components del Bikedeferro Team. No us enfadeu gaire ....

1 comentari:

  1. Quina ruta, fa por, segur que més d'un va arribar a casa escaldadet jaja.
    Les fotos amb lectura de pensament són molt bones.
    BON CAP D'ANY.

    ResponElimina