diumenge, 22 de desembre del 2013

Los niños de san Idelfonso o algú ha vist la meva CAMsports?

Avui ja podem fer una altre muesca a les nostres muntures, si companys, hem afegit una nova fita al roadbook.

Per evitar desercions abans d'hora, la ruta ha estat ben amagada durant tota la setmana. S'ha de dir que la idea ha nascut d'aquell que s'estima més sortir sol que en grup. En Fulgui la setmana passada va declinar la sortida al Castell de la Pobla de Claramunt, per anar fins a Olesa de Bonesvalls, ruta que el va deixar més que repercutit.

No era qüestió de matxucar als innocents riders que de bon mati volien estrenar les sortides hivernals, així que en petit comitè, Manolo i el redactor d'aquest bloc varem tramar de fer aquesta ruta però un xic més curta. L'objectiu: La bola del mon.

Divendres i Dissabte els whatsapps eren continuus, si haguèssim tingut un hashtag de bikedeferro, segur que hauria estat trendding topic. Inclús aquells que mai han volgut sortir amb nosaltres es preguntaven quina era la ruta. Però la setmana passada varem aprendre la lliçó: no ho diguis que no vindrà ningú.

La ruta que em va passar el Fulgui anava fins a Sitges (ja tenim ruta de cara a l'estiu). Era tard estava mig barallat amb el programes d'edició. No havia manera de renderitzar el vídeo de la setmana passada. Així que vaig mirar per sobre la ruta amb el Land i no vaig treballar el roadbook.

Aquest matí, a primera hora al PIR (8:37), tots ja m'esperaven. Un somriure maliciós es dibuixava a la cara d'en Manolo. Però per uns minuts la sortida ha estat a punt d'anar-se a norris, Cristòbal II, Juan i un acompanyant volien sortir amb nosaltres però havien de tornar d'hora. No cal dir que aquesta proposta ha hagut algú més que s'hi volia apuntar, però la decisió estava presa. No podíem perdre aquesta oportunitat.

La primera part del camí era coneguda, coincidia amb el camí que ens porta a la Beguda Alta. Per evitar que ningú no em destorbés per creuar la riera Margarola, em vaig avançar al grup. I sí, vaig arribar a Abrera sense posar el peu a terra, però el preu que vaig pagar va ser molt alt: en alguns dels sotracs que la meva inexistent suspensió va surar, vaig perdre la CAMsports que filmava el funcionament del desviador. Si algú l'ha trobat li agrairia que ens la retornés.

El no haver fet el roadbook va generar un parell d'errades de navegació, fet que els més escèptics van aprofitar per seguir a un rider que també anava a fer La Bola, però per una ruta alternativa.

La conseqüència va ser la disgregació del grup, lideraven la pujada Manolo i el nouvingut, Sebas Efrén i jo intentàvem sense èxit no perdre la referència i un xic més enrere la parella (en Dani i l'Alessandra).

Quan ja no havia possibilitat de saber el camí que el primer grup havia pres i al no tenir el track de la ruta alternativa (per la propera vegada em carregaré al GPS els mapes vectorials) vàrem decidir reagrupar-nos i aprofitar per fer-nos unes fotos:
 que algú sap el cami?

 mireu l'ocelet...



Per sort la intuïció de BoyScout ens va fer prendre el camí correcte, on més endavant Manolo i el nou company ens esperaven.

La pujada fins a La bola és dura, però el tram final que està formigonat és mortal. L'alarma de pulsacions supera les 200!!. Ara si, les vistes són increïbles. Fins i tot es veuen a los niños de san Idelfonso tocar les boles:
Los niños i la bola




Loft amb vistes, ideal parelles

A la tornada varem intentar cercar la càmera perduda, que de ben segur deu estar entre els nous gadgets d'algun altre rider.

Les dades:
Distància: 56 km  -  Desnivell: 1,100 m

Puntuació dels riders:
  • Manolo: Resolutiu, com sempre en la seva línia, sense rebutjar el frec a frec amb altres riders
  • Efren: Voluntariós, tot i estar per sota de les seves possibilitats degut a la inactivitat de les darreres setmanes, la primera part ha estat per sobre de l'esperat.
  • Sebas: Desconfiat, ha estat conservador durant tot el trajecte i ha arribat a la part final amb un punt de força que li ha fet tirar del grup.
  • Alessandra: Nois, no tinc paraules. La seva força radica en el seu cap, i a la mínima es posa a tirar. Si continua entrenant durant la setmana la veig liderant el grup amb el Manolo.
  • Dani: Dosificador, ell és de segones parts. Quan sembla que tot està acabat, treu les forces que els altres han dilapidat per donar l'estocada final
  • Ferran: Qüestionat, i tot per culpa de la serra de l'Obac. Però si era ciclable en un 97%!!


Ha estat divertit, però ens hem de seguir posant-nos en forma, que el 18 és d'aquí a dos dies.


1 comentari: