dijous, 1 de gener del 2015

San Ciclestre 2015

Bé, comença un nou any i una nova temporada per als Bikedeferro. Sí, encara no he fet el resum anual, però nois, se m’acumula la feina i no dono a l’abast. També sé que no sóc l’únic que no ha fet els deures, perquè hi ha bikers que encara no han rebut els diplomes ni el premi en metàl·lic per la seva classificació. Crec recordar que els dipositaris eren la Cristina, l’Efren i el Toni.

També us recordo que no tots heu fet la petició de la pedalada desitjada per al 2015, us queda poc temps per demanar-la, sinó seran la Cristina i el Manolo que ompliran el buits a la pàgina.

Però continuem amb la fita d’avui. Els Bikedeferro creiem que és molt fàcil això d’anar a unes de les múltiples curses de San Silvestre que es fan el 31 de desembre per després arribar a casa i atipar-se desprès amb el tiberi de cap d’any. Nosaltres ho fem a la inversa: ens atipem com porcs i de bon matí sortim amb sobrepès per demostrar que el que ens agrada és fer esport (o arrossegar-nos pels camins com a caràcols).

Pensava que després dels premis que havien rebut els primer classificats del 2014, avui tindríem una assistència multitudinària, però no. Al PIR2 només hi eren el Manolo i en Luis (que ens ha promès que aquest any sí que ens acompanyarà en més d’una ocasió).

Quan estàvem a punt de partir, i jo maleint-me pels companys de la primera ruta, dos angelets encarnats en els cossos de l’Alessandra i el Dani apareixeren.
Estava previst fer un Can Maçana, però com se m’escapa la boca, decidírem de fer una Llarga (aquesta va ser la ruta més ciclada el 2012, sabeu quina és la més ciclada del 2014?).

Tot i que eren les 10:00 ben tocades, encara feia fred i el tímid Sol s’amagava darrera dels quatre núvols que hi havia.

Sense gaire èxit intentava seguir el ritme del Manolo i del Luis, que anaven de passeig. Al darrera els motors diesel del Dani i l’Alessandra encara no havien agafat temperatura.

Tot pujant a la serra de can Dolcet, la màquina de l’Alessandra tingué pana. Estava molt clar el sabotatge del Dani, però els mecànics varem fer com si es tractés d’un desajustament casual del desviador.

Després el grup decidí de no anar pels corriols de San Cristòfol i les Rovires, no era qüestió de prendre mal.

A la baixada des de l’Span cap a les granges de Can Cairot, em vaig posar al capdavant del grup, vés quina cosa. La pujada va ser força ràpida, diguem que no vaig arribar primer....

Se’ns havia fet tard, entre les panes i que a les baixades el fred no convida a agafar molta velocitat ja eren dos quarts d’una i estàvem el Coll del Bruc.

La tornada per carretera fins al Bruc Residencial, al ritme que ens marcava una Alessandra a ple rendiment. A Collbató ens varem desviar per a que pogués felicitar l’any nou a la família que ens oferia unes CFR anticipàdes, però com era tard el gruix del grup va decidir de refusar tan amable ofrena (el Luis i jo encara estem pensant de tornar-hi i prendre les birres de rigor).

Bé aquesta ha estat la primera sortida de l’any. Pot ser no és tan sonada com les campanades de canal sur, però ja forma part de la nostra història (i a més amb puntuació doble !!!)